Sunday 10 April 2011

cintaku dan cintamu

cinta,
kau tuntut setiaku
dalam melayar kasih kita
agar cinta itu berkekalan..
cinta,
kau tuntut kejujuranku,
dalam setiap tutur dan kata
agar tiada lagi muskyilmu terhadapku..
 cinta,
kau tuntut aku menunggumu,
dalam mengejar cita-citamu
agar cinta kita dapat bersatu..

dan cinta,
kau tuntut kesetianku
tanpa kau ukur nilai kesetianmu,
terhadap cintaku...
dan cinta,
kau tuntut jujurku dalam tutur dan prilaku

namun pernah kau jujur kepadaku?


 dan cinta,
kau tuntut aku menunggumu
namun ada hujungkah penungguanku??
juga cinta,
bagaimana harusku tunaikan tuntutanmu,
sdangkan kasih dan cintamu
ibarat angin yang menyapa diriku,
kadang-kadang hembusanmu kuat menyapa kalbu.
dan ada tika
aku tidak merasa hangatnya cintamu,
terakhirnya cinta,
aku ingin berkata,
aku ini wanita biasa,
punya hati yang tegar,
namun tak pernahkah engkau terfikir,
andai ngkau ditempatku,
masih ada kah runag dihatimu
untukku??
hati ini ada saat dan tikanya,
amat memerlukanmu,
namun,kau tetap tiada
untukku..

No comments:

Post a Comment