Wednesday 3 August 2011

bagaimana rupa sahabatmu???

Dalam dunia ini terdapat pelbagai rupa sahabat…jadi bagaimana rupa sahabatmu??
Rupa? Yang aku maksudkan bukan paras rupa tetapi sifat yang ada pada sahabatmu itu..ya pelbagai jenis persahabatan di dunia ini..kadang2 kita melihat persahabatan yang ibarat satu kumpulan yang besar namun hakikatnya dia keseorangan?...emm…bagaimana itu?? Maksudnya,…lahiriah dia klihtan seperti dikelilingi shabat yang ramai, dn hidupnya happy go lucky selalu..namun hakikatnya dia keseorangan.. berteman ketika senang namun bila susah ditinggalkan sendiri..

Rupa sahabat yang kedua? Sahabat yang ada hanya bila dia berseorangan dan dia ditinggalkan bila sahabatmu itu sudah punya orang lain disisinya… em tak percaya namun reality ini sudah nyata terjadi..dan aku akui aku pernah dan sedang mengalami.. amat sedih bila kita merasa begini..namun mungkin anda tidak mampu jadi yang baik untuk menandingi insane lain yang dulu menawan hatinya…
Rupa sahabat yang ketiga? Sahabat yang hanya mendampingi kita untuk menfaatkan apa yang ada pada kita.. em..ni takder pengalaman sepisifik,,namun ada sahabat yang seperti ini..mendampingi anda hanya untuk kepentingan dirinya sendiri.. scenario ini sering berlaku bila kita tidak mempunyai pilihan sahabat lain..

Walau bagaimana rupa sahabatmu… percayalah ada yang diluar sana ikhlas mendampingimu…dan ada yangdiluar sana mahu mnjadi bff mu.. jadi jangan jemu mencari,…dia sahabatmu sedang menanti tkdir menemukan anda dengan dia..
Dan aku juga sedang mencari…kerana sahabat hanya boleh kekal abadi bila kita punya Sesutu yang sama untuk dikongsi…walau begitu aku berharap agar…aku mampu trus hepi dengan apa yang ada kini….wassalamJ

No comments:

Post a Comment